Thursday, July 21, 2011

10 tips menjadikan roomate anda gila


  1. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dalam 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama-lama dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah sekarang”
  2. Buat-buat terjaga pd tengah malam, jerit kuat-kuat ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalau dia tanya, pura-pura tak tahu apa yg dia cakap.
  3.  Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!"
  4. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”
  5. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.
  6. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”
  7. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat-buat pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.
  8. Bila roommate anda balik, berpura-pura tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bahawa yang telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.
  9. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dalam risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yang menjumpai roommate anda.
  10. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member-member sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

aku dan roomate









notakakilima: aku tak bertanggungjawab terhadap sebarang kemalangan jiwa yang berlaku sekiranya korang memprektis tips diatas.

5 comments:

apik pehe said...

aaa..taknak la duduk kalau camtu

Miss A said...

hahahahaha,serius lawak.comel je yg pasal pisau tu.nak try lah buat.haha

Miss teddY said...

patutkah aku melakukan itu, tapi aku rase sekarang ni ak yg nk gila... kuang kuang kuang..... jgn sampai satu saat ak da tawar ati kat die, da xnk tegur die langsung... mungkin akn jadi lebih parah dr kak teha n romate die.... > ko tw kan cmne klu ak sedih, terase n sakit ati, cam yg aku wat kat ko 1 mase dulu, smpe klu boleh x tegor.....luka ni lebih parah dr dulu sebab ak da menahan sabar hampir 1 tahun....

roq said...

hahahhaahah! klakar la siot....jalan2 sini
rajin2 singgah la sini balik ye :)

weee~

Liyana Zahim said...

Heh ape motif melakukan perbuatan ini? Walhal sy pnh bsekedudukan dgn rumate yg gile dan bengong ase nk bunuh2 kerat2 msuk lam plestik itam campak kat sungai pusu.. Erkkk..